Kardioprotekcja

Wykonaj prosty KardioTest i sprawdź stan swojego serca na platformie kampanii ?Akcja Kardioprotekcja?

Świadomość Polaków w zakresie samodzielnej kontroli czynników ryzyka chorób serca jest bardzo niska. Sześć na dziesięć osób nie zmierzyło w ciągu ostatniego roku poziomu glukozy (cukru) we krwi, natomiast ponad połowa badanych nie wykonała w ciągu ostatniego roku badania cholesterolu – wynika z Raportu Co Polacy wiedzą o kardioprotekcji i rehabilitacji kardiologicznej?.[1]

Aby podnieść wiedzę dotyczącą prewencji chorób sercowo-naczyniowych i zachęcić ogół społeczeństwa do większej troski o swoje zdrowie, organizator kampanii Zentiva uruchomił platformę edukacyjną www.kardioprotekcja.pl. To kompendium wiedzy dla każdego zawierające proste wskazówki i rady dotyczące zdrowego stylu życia i profilaktyki sercowo-naczyniowej z uwzględnieniem regularnej aktywności fizycznej i zasad zbilansowanej diety.

Głównym narzędziem edukacyjnym jest KardioTest opracowany w formie pytań zamkniętych jedno-
i wielokrotnego wyboru. Przeznaczony jest dla każdego, bez względu na wiek i stan zdrowia, zarówno dla osób, które przebyły incydent sercowo-naczyniowy, jak i tych, które chcą sprawdzić, czy znajdują się w grupie ryzyka i zadbać o swoje zdrowie. Na podstawie udzielonych odpowiedzi osoba wykonująca test otrzymuje indywidualne BMI = wskaźnik masy ciała oraz zestawienie spersonalizowanych czynników ryzyka. Uzyskany wynik jest wskazówką do dalszych działań, które należy podjąć w celu świadomej profilaktyki zdrowotnej, by chronić serce i układ krążenia przed niebezpiecznymi incydentami sercowo-naczyniowymi, eliminując w pierwszej kolejności zgubne nawyki. 

Autorami KardioTestu są członkowie Rady Ekspertów kampanii, którzy postawili sobie za cel zbadanie nawyków kardioprewencyjnych Polaków i przekonanie ich, że chroniące serce i układ krążenia zasady są proste i przyjemne w realizacji.

Warunkiem efektywnej profilaktyki jest wiedza i konsekwencja działania – deklaruje prof. dr hab. n. med. Piotr Jankowski, członek Rady Ekspertów kampanii i dodaje – Im prościej podane informacje, tym lepiej. Dlatego podzieliśmy naszych pacjentów na tych, którzy już przebyli incydent sercowo-naczyniowy i tych, którzy szczęśliwie jak dotąd się przed im uchronili, ale nie powinni tracić czujności. Przygotowane przez nas zalecenia przedstawiliśmy w atrakcyjnej, czytelnej formie z wykorzystaniem infografik. Wierzymy, że taka forma przekazu skutecznie zachęci Polaków do modyfikacji swojego stylu życia.

Na stronie przeprowadzone także będą webinary dla pacjentów i dla lekarzy na temat kardioprotekcji i rehabilitacji kardiologicznej.

Informacje o kampanii

Ogólnopolska kampania „Akcja Kardioprotekcja” ma na celu poprawę świadomości dotyczącej prewencji chorób sercowo-naczyniowych. Działania edukacyjne obejmują upowszechnianie wiedzy na temat stosowania kardioprotekcji oraz rehabilitacji kardioprotekcyjnej w społeczeństwie, jako skutecznego zapobiegania chorobom sercowo-naczyniowym. Dane GUS z 2020 wskazywały, że choroby układu krążenia w Polsce przewodzą stawce przyczyn umieralności, wyprzedzając choroby nowotworowe i choroby układu oddechowego. W 2019 r. łącznie odpowiadały one za 73 proc. wszystkich zgonów. W skład Rady Ekspertów kampanii wchodzą: prof. dr hab. n. med. Piotr Jankowski, prof. dr hab. n. med. Ryszard Piotrowicz oraz dr hab. n. med. Agnieszka Kapłon-Cieślicka.

Inicjatorem kampanii jest Zentiva, właściciel leku Polocard.

Informacje o badaniu

Badanie skierowane było do reprezentatywnej grupy naszego społeczeństwa powyżej 18 roku życia. W badaniu wzięły udział 1002 osoby. Na bazie informacji dostarczonych z ankiet, przeanalizowano odpowiedzi Polaków w zakresie ich wiedzy oraz doświadczeń dotyczących kardioprotekcji i rehabilitacji kardiologicznej oraz zwyczajów kardioprewencyjnych społeczeństwa. Dane GUS z 2020 wskazywały, że choroby układu krążenia w Polsce przewodzą stawce przyczyn umieralności, wyprzedzając choroby nowotworowe i choroby układu oddechowego. W 2019 r. łącznie odpowiadały one za 73% wszystkich zgonów. Badanie odbyło się w dniach 14-16 marca 2023 r. Autorem badania jest SW Research w ramach kampanii Akcja Kardioprotekcja.

Informacje o Zentiva

Zentiva jest producentem wysokiej jakości leków w przystępnej cenie, w które zaopatrywani są pacjenci w Europie i poza nią. Firma zatrudnia 4,8 tys. pracowników i posiada sieć zakładów produkcyjnych, w tym flagowe fabryki w Pradze, Bukareszcie i Ankleshwar. Zentiva pragnie być liderem markowych i generycznych leków w Europie, by w ten sposób lepiej zaspokajać codzienne potrzeby zdrowotne pacjentów. 

Ludzie szczególnie w dzisiejszych czasach potrzebują dostępu do dobrej jakości leków i opieki zdrowotnej w przystępnej cenie. Współpracujemy z lekarzami, farmaceutami, hurtowniami, organami regulacyjnymi i władzami, by wspólnie tworzyć najlepsze rozwiązania problemów życia codziennego. 

Więcej informacji znajduje się na stronach www.zentiva.pl i www.zentiva.com


[1] Badanie SW Research zrealizowane w dniach 14-16.03 na zlecenie Zentiva Polska.