Kardioprotekcja

Ruszyła kampania społeczna Zentiva – ?Akcja Kardioprotekcja”

Kampania została zainaugurowana 4 kwietnia w Centrum Prasowym PAP podczas konferencji prasowej, w której uczestniczyli wybitni specjaliści kardiolodzy: prof. dr hab. n. med. Ryszard Piotrowicz, prof. dr hab. n. med. Piotr Jankowski oraz dr hab. n. med. Agnieszka Kapłon-Cieślicka. Spotkanie moderował jeden z najlepszych dziennikarzy radiowych zajmujących się tematyką zdrowotną ? Michał Dobrołowicz.

Choroby układu krążenia są najczęstszą przyczyną zgonów w Polsce. Mimo to, nadal wiedza na temat profilaktyki chorób serca, jak i konieczności poddania się rehabilitacji kardiologicznej po wystąpieniu sytuacji zagrażającej życiu, jest niewielka. A powinna być ona standardowo i niezwłocznie zalecana pacjentom po przebytych zawałach serca i udarach.

Od lat edukujemy społeczeństwo w zakresie profilaktyki zdrowotnej. Tym razem pochylamy się nad niezwykle istotnym obszarem rehabilitacji kardiologicznej, która jest kluczem do dłuższego i lepszego życia. Liczymy, że nasza kampania zainicjuje dobre zmiany ? mówi Zofia Kurek-Maciejewicz, Head of Communications Zentiva Polska.

Temat kampanii okazał się bardzo nośny. Podjęły go kluczowe media informacyjne i branżowe tj. Radio Zet, RMF FM, PR24, TVP3, natemat.pl, rynekzdrowia.pl. Dziękujemy! 

Na stronie www.kardioprotekcja.pl znajdują się materiały poradnikowe oraz KardioTest, który w prosty sposób pozwala ocenić stan swojego serca i zachęca do podjęcia dobrych praktyk kardioprotekcyjnych. W ramach kampanii odbędą się również eventy dla seniorów w wybranych, popularnych ośrodkach sanatoryjnych. Będziemy na bieżąco aktualizować kalendarz wydarzeń.

Organizatorem kampanii ?Akcja Kardioprotekcja? jest Zentiva Polska. Patronat nad akcją objęły: Fundacja Rozwoju Kardiochirurgii i Polskie Towarzystwo Lekarskie.