Kardioprotekcja

KardioTest zawita do Grodziska Mazowieckiego

3 września przetestuj swoje serce!

Choroby układu krążenia to niezmiennie od lat  jedna z najczęstszych  przyczyn umieralności ludzi w Polsce. Jednym ze sposobów na odwrócenie tego trendu jest wzrost świadomości dotyczącej zapobieganiu chorobom sercowo-naczyniowym, której kluczowymi elementami są prewencja oraz rehabilitacja kardiologiczna. Dlatego organizatorzy kampanii ,,Akcja Kardioprotekcja” pojawią się z serwisem edukacyjnym w Grodzisku Mazowieckim.

3 września seniorzy biorący udział w Grodziskiej Senioradzie będą mieli możliwość skorzystania z bezpłatnego badania swojego stanu zdrowia za pomocą KardioTestu oraz otrzymają informacje jak dbać o serce.

KardioTest, który będzie można wykonać na miejscu akcji, jest nieinwazyjnym badaniem oceniającym stan zdrowia. Wynik testu stanowi wskazówkę do dalszych działań – dostarcza zestawienie spersonalizowanych czynników ryzyka. Aby zapewnić wsparcie i komfort uczestnikom wydarzenia organizatorzy będą wspierać proces wypełniania KardioTestu na dedykowanych urządzeniach mobilnych i dołożą starań, aby każdy zainteresowany mógł go wykonać.

„Akcja Kardioprotekcja” w Parku Skarbków w Grodzisku Mazowieckim odbędzie się w godzinach 15:00 – 20:30. Serdecznie zapraszamy uczestników Seniorady oraz wszystkich zainteresowanych!

Dlaczego warto wziąć udział w tym wydarzeniu?

Głównym celem kampanii “Akcja Kardioprotekcja” jest zwiększenie świadomości dotyczącej prewencji i rehabilitacji kardiologicznej. Osoby starsze są bardziej podatne na choroby serca, dlatego niezwykle istotne jest skupienie się na profilaktyce oraz regularnych badaniach lekarskich, zwłaszcza w tej grupie pacjentów.

„Brak świadomości dotyczącej problemów sercowo-naczyniowych to istotny problem społeczny. Co gorsza, część pacjentów nie zdaje sobie sprawy z codziennych czynników ryzyka ani sposobów leczenia” – podkreśla prof. dr hab. n. med. Piotr Jankowski, ekspert kampanii „Akcja Kardioprotekcja”, Kierownik Katedry i Kliniki Chorób Wewnętrznych i Gerontokardiologii CMKP w Warszawie.

W ramach kampanii seniorzy będą mieli okazję pogłębić swoją wiedzę na temat skutecznych działań prewencyjnych w celu ochrony narządów sercowo-naczyniowych. Każdy z nich otrzyma również materiały edukacyjne z najważniejszymi zaleceniami kardioprotekcyjnymi.

Bardzo zależało nam, abyśmy dotarli z naszym narzędziem na takie wydarzenia, ponieważ zdajemy sobie sprawę, że biorą w nich udział osoby, które należą do grupy podwyższonego ryzyka. Lekarze POZ nie mają wystarczająco dużo czasu, aby poświęcić go na edukację pacjentów, dlatego też staramy się tę wiedzę przekazać za pomocą takich niestandardowych narzędzi” – dodaje prof. Jankowski.

Zapraszamy również do śledzenia strony www.kardioprotekcja.pl, gdzie znajdują się wszystkie aktualności dotyczące kampanii.

Ogólnopolska kampania „Akcja Kardioprotekcja” ma na celu poprawę świadomości dotyczącej prewencji chorób sercowo-naczyniowych. Działania edukacyjne obejmują upowszechnianie wiedzy na temat stosowania kardioprotekcji oraz rehabilitacji kardioprotekcyjnej w społeczeństwie, jako skutecznego zapobiegania chorobom sercowo-naczyniowym. Dane GUS z 2020 wskazywały, że choroby układu krążenia w Polsce przewodzą stawce przyczyn umieralności, wyprzedzając choroby nowotworowe i choroby układu oddechowego. W 2019 r. łącznie odpowiadały one za 73 proc. wszystkich zgonów. W skład Rady Ekspertów kampanii wchodzą: prof. dr hab. n. med. Piotr Jankowski, prof. dr hab. n. med. Ryszard Piotrowicz oraz dr hab. n. med. Agnieszka Kapłon-Cieślicka. Więcej informacji na stronie www.kardioprotekcja.pl, gdzie znajdują się materiały poradnikowe i webinary oraz test kardioprotekcji, który ma na celu sprawdzenie stanu serca Polaków i zalecenie dobrych praktyk kardioprotekcyjnych. Inicjatorem kampanii jest Zentiva, właściciel leku Polocard.