Kardioprotekcja

Już 16 i 17 maja przyjdź i sprawdź stan swojego serca podczas Targów Książki i Mediów na Stadionie Narodowym PGE w Warszawie!

Podczas Warszawskich Targów Książki i Mediów w ramach kampanii edukacyjnej „Akcja Kardioprotekcja” uczestnicy wydarzenia będą mogli skorzystać z bezpłatnego badania i sprawdzić stan swojego zdrowia za pomocą KardioTestu! Dodatkowo, wszyscy zainteresowani otrzymają informacje jak prawidłowo dbać o serce. KardioTest, który będzie można wykonać na miejscu, jest nieinwazyjnym badaniem a jego wynik stanowi wskazówkę do dalszych działań.

„Akcja Kardioprotekcja” na Stadionie Narodowym PGE w Warszawie odbędzie się w dniach 16 i 17 maja w godzinach od 10:00 do 17:00. Serdecznie zapraszamy wszystkich uczestników Targów Książki i Mediów, a w szczególności seniorów, by bezpłatnie sprawdzili stan swojego zdrowia.

Aby zapewnić wsparcie i komfort uczestnikom wydarzenia, organizatorzy będą wspierać cały proces wypełniania KardioTestu na dedykowanych urządzeniach mobilnych i dołożą starań, aby każdy zainteresowany mógł go wykonać.

Choroby układu krążenia pozostają jedną z głównych przyczyn zgonów w Polsce od wielu lat. Dlatego istotny jest wzrost świadomości dotyczący zapobieganiu chorobom sercowo-naczyniowym,
a kluczowymi elementami są profilaktyka i rehabilitacja kardiologiczna.

„Brak świadomości dotyczącej problemów sercowo-naczyniowych to istotny problem społeczny.
Co gorsza, część pacjentów nie zdaje sobie sprawy z codziennych czynników ryzyka ani sposobów leczenia”
– podkreśla prof. dr hab. n. med. Piotr Jankowski, ekspert kampanii „Akcja Kardioprotekcja”.

Dlaczego warto wziąć udział w wydarzeniu?

Głównym celem kampanii edukacyjnej „Akcja Kardioprotekcji” jest podniesienie świadomości o konieczności prewencji kardiologicznej, zwłaszcza wśród osób starszych, które są szczególnie narażone na choroby sercowo-naczyniowe. Podczas wydarzenia uczestnicy będą mieli doskonałą okazję do pogłębienia swojej wiedzy na temat skutecznych działań prewencyjnych w celu ochrony narządów sercowo-naczyniowych. Każdy z nich otrzyma również materiały edukacyjne z najważniejszymi zaleceniami kardioprotekcyjnymi oraz przewodnik, w którym jest szczegółowo opisana ścieżka pacjenta do uzyskania rehabilitacji kardiologicznej.

Bardzo zależało nam, abyśmy dotarli z naszym narzędziem na takie wydarzenia, ponieważ zdajemy sobie sprawę, że biorą w nich udział osoby, które należą do grupy podwyższonego ryzyka. Lekarze POZ nie mają wystarczająco dużo czasu, aby poświęcić go na edukację pacjentów, dlatego też staramy się tę wiedzę przekazać za pomocą takich niestandardowych narzędzi” – dodaje prof. Piotr Jankowski.

Zachęcamy również do odwiedzenia strony www.kardioprotekcja.pl, na której znajduje się wiele informacji na temat prewencji chorób sercowo-naczyniowych. Eksperci kampanii przygotowali „Ścieżkę Pacjenta” – przewodnik po rehabilitacji kardiologicznej, który zawiera interaktywną mapę ośrodków rehabilitacyjnych oraz szczegółowe instrukcje postępowania dla pacjentów po przebytym incydencie sercowo-naczyniowym. W zakładce KardioRehab dostępny jest dla wszystkich bezpłatny pakiet przepisów i ćwiczeń przygotowany we współpracy z ambasadorami kampanii – fizjoterapeutką Dominiką Rosińską i dietetyczką kliniczną Klaudią Wiśniewską. Dodatkowo zachęcamy do przesłuchania podcastów, w których znana psycholożka dr Adrianna Sobol wraz z wybitnymi kardiologami prof. Piotrem Janowskim i prof. Ryszardem Piotrowiczem podkreślają rolę wsparcia psychologicznego po zdarzeniu kardiologicznym.

Ogólnopolska kampania „Akcja Kardioprotekcja” ma na celu poprawę świadomości dotyczącej prewencji chorób sercowo-naczyniowych. Działania edukacyjne obejmują upowszechnianie wiedzy na temat stosowania kardioprotekcji oraz rehabilitacji kardioprotekcyjnej w społeczeństwie, jako skutecznego zapobiegania chorobom sercowo-naczyniowym. Dane GUS z 2020 wskazywały, że choroby układu krążenia w Polsce przewodzą stawce przyczyn umieralności, wyprzedzając choroby nowotworowe i choroby układu oddechowego. W 2019 r. łącznie odpowiadały one za 73 proc. wszystkich zgonów. W skład Rady Ekspertów kampanii wchodzą: prof. dr hab. n. med. Piotr Jankowski oraz prof. dr hab. n. med. Ryszard Piotrowicz.

Inicjatorem kampanii jest Zentiva, właściciel leku Polocard.